Herroeping of Retour sturen

Herroeping

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening.

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden.

Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@horsecorner.nl. U ontvangt dan van ons het modelformulier herroepingsrecht, welke u kunt invullen om uw verzoek te doen en deze met de producten te retourneren.Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen en valt onder de te retourneren producten.

Een aantal producten zijn speciaal voor u gemaakt. Dit wordt bij het product aangegeven. Het herroepingsrecht is hierop dan ook niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief.

Ook producten die speciaal voor u per kilo verpakt worden, kunnen helaas niet retour

Een aantal producten hebben een korte houdbaarheid, of zijn zeer gevoelig voor de manier waarop het artikel bewaard wordt en kunnen daarom niet geretourneerd worden. Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief.

De Gezondheidscheck wordt direct na een succesvolle betaling in gang gezet, Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. De dienst is hiermee na succesvolle betaling definitief.

Voorwaarden voor retourneren:

  • De zichttermijn van 14 kalenderdagen na afleverdatum is nog niet verstreken;
  • Het artikel is schoon, compleet en onbeschadigd (Je kunt het product beoordelen zoals in een winkel, niet uitgebreid testen!);
  • Het artikel is niet gebruikt;
  • De (fabrieks)verpakking is origineel, onbeschadigd indien redelijkerwijs mogelijk en niet door je beschreven;
  • De retourzending wordt degelijk verpakt zodat artikelen niet tijdens het transport kunnen beschadigen;
  • Productverpakkingen dienen indien mogelijk in de oorspronkelijke verzenddoos verstuurd te worden. Verpak bijvoorbeeld de originele schoenendoos of scheerapparaatkoffer in een omdoos zodat ook deze verpakking tijdens transport niet beschadigt;
  • Je bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de producten die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Bij niet als nieuw te verkopen producten bedraagt de schade maximaal 100% van het aankoopbedrag.

Kosten bij retourzendingen

  • De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product.
  • Pakketten die niet bezorgd kunnen worden, door de ontvanger geweigerd, of niet binnen 7 dagen worden opgehaald bij een Parcelshop, worden retour gestuurd naar Horse Corner. Voor deze wijze van retour sturen rekent Horse Corner vanaf 20 februari 2018 achteraf € 12,50 extra retourkosten. Indien het pakket op normale wijze wordt ontvangen en vervolgens retour wordt verstuurd zijn de reguliere afspraken van toepassing.
  • Ruilingen en/of teruggaven die niet binnen 14 dagen na levering worden aangemeld en aansluitend binnen 14 dagen worden opgestuurd, worden niet geaccepteerd en verwerkt;
  • Artikelen die door het niet degelijk verpakken van jouw retourzending beschadigd zijn, worden verminderd met de schadewaarde, terugbetaald. Indien het artikel niet als nieuw verkocht kan worden kan de schade oplopen tot 100% van de aankoopwaarde;
  • Producten vervuild (met bijvoorbeeld dierenharen) worden beoordeeld als beschadigd. Kosten van het verwijderen van vuil (mits mogelijk zonder veel moeite, bijvoorbeeld enkele haren)worden als schade ingehouden op het retourbedrag. Wij raden aan hier rekening mee te houden bij het passen van producten (gebruik bijvoorbeeld altijd een onderdeken of bedlaken bij het passen van dekens);
  • In geval van gedeeltelijke retouren wordt alleen het betreffende goederenbedrag gecrediteerd, onder eventuele inhouding van schoonmaak-, vracht- of rembourskosten dan wel aankoop- of actiekortingen zoals kortingsbonnen;
  • Niet geaccepteerde goederen kunnen, na betaling van verzendkosten, naar je worden teruggestuurd. Horse Corner draagt geen verantwoordelijkheid voor, en faciliteert geen opslag van niet geaccepteerde goederen;

Tegoed na retourzending

Indien u voldoet aan de retourvoorwaarden ontvangt u uw aankoopbedrag zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na uw retourmelding terug. Wij mogen wachten met terugbetalen totdat we de producten hebben teruggekregen, of totdat jij hebt kunnen aantonen dat de producten zijn verstuurd, welk tijdstip als eerste valt. Mocht je na 10 werkdagen na de ontvangstmail van jouw retourzending nog geen geld of goederen ontvangen hebben; neem dan contact op met Horse Corner

Invullen van de retourreden is niet noodzakelijk, maar geeft ons duidelijkheid over identiteit klant, ordernummer en wat voor actie je verwacht (reparatie, defect product of iets dergelijks). Noteer in ieder geval alle producten die retour komen op het formulier (met artikelnummers), zodat de inhoud van het pakket op volledigheid kan worden gecontroleerd.